Przemiany współczesnej książki popularnonaukowej dla dzieci i młodzieży. Na przykładzie francuskiej oferty wydawniczej
Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS,
2019, 352 s.
Habilitantce udało się w efekcie ukazać olbrzymią różnorodność współczesnej oferty książki popularnonaukowej, oryginalność, hybrydowy charakter przybliżający ją do komunikatów medialnych, łączenie różnych stylów wypowiedzi, sposobów przedstawiania wiedzy, bogate wyposażenie edytorskie, przede wszystkim bogactwo materiału ilustracyjnego. Aranżacje niektórych edycji tworzą precyzyjnie zaplanowaną jedność treści i formy, połączoną z pomysłowym wykonaniem i wizualną atrakcyjnością. Pomimo przejmowania funkcji popularyzujących wiedzę przez środki przekazu i media elektroniczne, w tym mobilne, na świecie wydaje się nadal książki popularnonaukowe i się je z powodzeniem sprzedaje, co może świadczyć – a Autorka to dobitnie udowadnia – o tym, że jest to komunikat zupełnie innego rodzaju, niepowtarzalny i nie dający się zastąpić żadnym innym medium. Tak skonstruowana monografia przynosi wiedzę zarówno o dziejach książki popularnonaukowej (i edukacyjnej) we Francji, jak i o jej przemianach w sensie szerszym, ponadterytorialnym, europejskim.
prof. dr hab. Bogumiła Staniów
R. Aleksandrowicz (2020) • K. Augustyn (2017) • P. Bernacki (2020) • A. Cisło (2018) • A. Firlej-Buzon (2013) • M. Góralska (2012) •
E. Jamróz-Stolarska (2014) • M. Korczyńska-Derkacz (2011) • B. Koredczuk (2011) • P. Litwiniuk (2011) • A. Lubińska (2018) • A. Łach (2015) •
J. Łubocki (2017) • A. Łuszpak (2020) • M. Matwijów (2013) • M. Matwijów (2020) • A. Mężyński (2010) • S. Nowicki (2018) •
A. Pawłowski (2010) • R. Piotrowska (2011) • E. Repucho (2016) • H. Rusińska-Giertych (2017) • K. Setkowicz (2020) •
D. Siwecka (2015) • B. Staniów (2012) • B. Staniów (2018) • K. Walczak (2010) • K. Walczak (2015) • A. Wandel (2019) • R. Werszler (2019)
Set up your own web page with Mobirise