Książka popularnonaukowa dla dzieci i młodzieży w polskiej szkole w latach 1945-1989. Zalecenia i rzeczywistość (studia i szkice)
Warszawa: Wydawnictwo Naukowe i Edukacyjne Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2018, 285 s.
Jest to wieloaspektowa i — można rzec — wielogłosowa prezentacja zagadnień i szczegółowych problemów związanych z literaturą popularnonaukową dla młodych czytelników. Owa wieloaspektowość i wielogłosowość wynikają z interdyscyplinarności podjętej problematyki. Autorka bowiem doskonale zdaje sobie sprawę z faktu, że komplementarne spojrzenie — z perspektywy bibliologii, ale też m.in. historii oświaty, pedagogiki, dydaktyki — na obiekt refleksji badawczej pozwoli osiągnąć zakładane efekty. Takie ujęcie sprawiło, że recenzowana praca znakomicie wpisuje się w potrzeby badawcze bibliologii (i nie tylko), tym bardziej, że omawiana problematyka dotychczas nie została w pełni wyeksplorowana.
dr hab. Jolanta Dzieniakowska, prof. UJK
R. Aleksandrowicz (2020) • K. Augustyn (2017) • P. Bernacki (2020) • A. Cisło (2018) • A. Firlej-Buzon (2013) • M. Góralska (2012) •
E. Jamróz-Stolarska (2014) • M. Korczyńska-Derkacz (2011) • B. Koredczuk (2011) • P. Litwiniuk (2011) • A. Lubińska (2018) • A. Łach (2015) •
J. Łubocki (2017) • A. Łuszpak (2020) • M. Matwijów (2013) • M. Matwijów (2020) • A. Mężyński (2010) • S. Nowicki (2018) •
A. Pawłowski (2010) • R. Piotrowska (2011) • E. Repucho (2016) • H. Rusińska-Giertych (2017) • K. Setkowicz (2020) •
D. Siwecka (2015) • B. Staniów (2012) • B. Staniów (2018) • K. Walczak (2010) • K. Walczak (2015) • A. Wandel (2019) • R. Werszler (2019)
This page was designed with Mobirise website template