Publikowanie cyfrowe i sieciowe

Przemiany współczesnego rynku wydawniczego i intensywny rozwój komunikacji medialnej wyznaczają kierunek kształcenia naszych studentów. Publikowanie cyfrowe i sieciowe to studia, na których zdobędziesz wiedzę potrzebną do zrozumienia tych procesów oraz konkretne kompetencje, dzięki którym pewnym krokiem wejdziesz na rynek pracy.

Te studia są dla ciebie, jeśli:

  • jesteś zainteresowany nowymi mediami,
  • masz świadomość, jak wielką rolę odgrywa szybki dostęp do informacji,
  • chcesz nauczyć się tworzyć publikacje w wersji cyfrowej i tradycyjnej, rozpowszechniać je oraz nimi zarządzać,
  • digitalizować i archiwizować zbiory oraz tworzyć kolekcje cyfrowe, 
  • sprawnie poruszać się we współczesnym środowisku medialnym.  

Nauczysz się:

  • tworzyć i rozpowszechniać treści z wykorzystaniem nowych technologii, 
  • rozumieć procesy związane z funkcjonowaniem publikacji tradycyjnych i cyfrowych – od ich tworzenia, przez dystrybucję, przechowywanie, archiwizację aż po odbiór i użytkowanie,
  • przygotowywać publikacje tradycyjne oraz elektroniczne, których naturalnym środowiskiem jest Internet, 
  • wykorzystywać profesjonalne narzędzia do opracowywania i rozpowszechniania treści w środowisku elektronicznym,
  • udostępniać i budować zasoby sieciowe, 
  • digitalizować i archiwizować zbiory oraz tworzyć kolekcje cyfrowe, 
  • rozumieć mechanizmy rynku książki i używać technik marketingu wydawniczego,
  • prowadzić prace digitalizacyjne i zarządzania kolekcjami cyfrowymi,
  • sprawnie poruszać się we współczesnym środowisku medialnym,
  • korzystać z działalności instytucji gromadzących, przetwarzających i udostępniających informacje,
  • wykorzystywać nowe technologie w branży informacyjnej i komunikacyjnej.  

Specjalności

Digitalizacja i publikowanie zbiorów
Instructional Designer - projektant materiałów dydaktycznych
i szkoleniowych

Gdzie znajdziesz pracę?

  • w wydawnictwach publikacji tradycyjnych i cyfrowych (książek i czasopism),
  • w redakcjach portali internetowych,
  • w firmach i instytucjach prowadzących digitalizację,
  • w bibliotekach cyfrowych,
  • w instytucjach naukowych otwierających repozytoria typu Open Access,
  • w księgarniach internetowych,
  • w działach marketingowych i promocyjnych różnych firm,
  • wszędzie tam, gdzie niezbędna jest znajomość środowiska komunikacyjnego i informacyjnego.
ADRES

Instytut Nauk
o Informacji
i Mediach,
plac Uniwersytecki 9/13,
50-137 Wrocław


KONTAKT

Email:
ib.ibi@uwr.edu.pl

Phone:
71 343 78 11
71 375 24 12


Strona internetowa:
inim.uwr.edu.pl
Copyright




https://mobirise.com html site creator